עמוד הבית ­­» בתי אוסף ­­» אוסף יהודה נוימן, עין צורים

אוסף יהודה נוימן, עין צורים

אוסף יהודה נוימן, ממקימי קיבוץ עין צורים, מלוחמי גוש עציון ומשבויי מלחמת העצמאות בירדן, הוא אספקלריה לתולדות המדינה מבעד עיניו של אחד ממקימיה. מאז הלך האספן לעולמו האוסף סגור לציבור, אולם הפריטים מוצגים באתר זה.

תיאור

יהודה נוימן, איש תורה ועבודה, נמנה עם גרעין ה' של בני עקיבא, מקימי קבוצת עין צורים בגוש עציון בשנת 1946. בזמן מלחמת העצמאות היה ממגיני הקיבוץ, וישב בשבי הירדני עם חבריו ללחימה. עם שובם מן השבי הקימו את הקיבוץ באתרו הנוכחי בבקעת שפיר.

מתוך תודעה היסטורית עמוקה אסף יהודה חפצים ומסמכים המתעדים את הקמת הקיבוץ במקומו הראשון, את תקופת השבי, את העליה לקרקע והכאת השורשים של הקיבוץ במקומו החדש, את ימי קום המדינה ואת תולדות משפחתו. חלק מן החפצים הסתיר בבור הספיגה של הקבוצה לפני צאתו לשבי, ולאחר 1967 שב לחפשם.

האוסף המגוון כולל בגדים, חפצים אישיים, כלים, רהיטים, מסמכים, קטעי עיתונות, עיתון שבויי מחנה אום אל ג'מאל והדגל שהכינו בשבתם שם, מכתבים ועוד.

קרא עוד
address icon

כתובת

עין צורים

time icon

שעות פתיחה

האוסף סגור לציבור

knew icon
הידעת
זוג התפילין מן השבי היה מן החפצים היקרים לליבו של יהודה נוימן. את התפילין קיבל במחנה השבויים בנרתיק שעליו הכתובת 'השירות הדתי לחייל בצבא ההגנה לישראל', והתגאה בהן מאוד. במפגש שבויי אום אל ג'מאל שנערך בירדן בשנת 1996 הניח יהודה את התפילין היקרות לזכר גבורת מגיני גוש עציון.

חפצים באוסף

Powered by FatFish - web & mobile design and development