עמוד הבית ­­» בתי אוסף ­­» צריף בן גוריון, שדה בוקר

צריף בן גוריון, שדה בוקר

זהו סיפור אישי מאוד, אך גם סיפור של מקום ושל תקופה. בין החפצים תמצאו מזכרות מרחבי הארץ והעולם, חפצי נוי, כלי בית, תמונות, מתנות, טקסטיל – כולל בגדיו האישיים של בן גוריון – ואוסף ספרים הכולל למעלה מ-5,000 פריטים.

תיאור

"אני דוד בן-גוריון, מס' ת.ז. 0000003, משדה בוקר, ברצותי לקבוע את אשר יעשה ברכושי לאחר מותי, מצווה בזאת לאמר... אבקש כי המבנה בשדה בוקר אשר שימש כמקום מגורי עד ליום פטירתי ישמר בצורתו הנוכחית על כל הריהוט, הספרים, וכתבי העת המצויים בו."

מילים אלו אשר כתב בן-גוריון בצוואתו הן שהפכו את הבית שבו חיו, פעלו, קראו, כתבו, בישלו ויצרו פולה ודוד בן-גוריון לבית מוזיאלי. צריף בן-גוריון פתוח כיום כאתר מורשת למבקרים כיום מתוקף חוק בן-גוריון תשל"ז-1976. הצריף וכל החפצים שבו נמצאים תחת משמורת המכון למורשת בן-גוריון, שעליו האחריות לשימורם למען הדורות הבאים.

הכניסה לביתם של פולה ודוד בן-גוריון בקיבוץ שדה בוקר היא נקודת מוצא והזמנה לצאת לנתיבי מסע שונים, שבכל אחד מהם סיפורים רבים ומגוונים: חפציהם מספרים על שנות השישים והשבעים של המאה העשרים, על החיים בקיבוץ בנגב, על חייהם האישיים של דייריו – תחומי העניין שלהם, סדרי העדיפויות שלהם, ותחביביהם. כן פותח הביקור צוהר להתבוננות במנהיגותו של דוד בן-גוריון מזווית שונה ואישית.

קרא עוד
address icon

כתובת

קיבוץ שדה בוקר

mail icon

איש קשר

08-6560469

Zrif@bgh.org.il

time icon

שעות פתיחה

ימי א' עד ה': 8:30–16:00

ימי ו' וערבי חג: 8:30–14:00

ימי שבת וחג: 10:00–16:00

knew icon
הידעת
"אילו לא היה יותר טוב בשדה בוקר – לא הייתי בא הנה. פה טוב – כי פה מדבר שממה, ויש ליצור הכל מחדש... ואין שמחה ותענוג יותר גדולים מלהתחיל מבראשית." כך ענה בן-גוריון לילד בן 11 אשר שאל אותו "איפה היה לך יותר טוב, בעיר או כאן בשדה בוקר?"

חפצים באוסף

Powered by FatFish - web & mobile design and development